subota, 18. siječnja 2014.

Prezentacije

Poštovane kolegice i kolege,

na ovim poveznicama (link1, link2, link3)  možete preuzeti prezentacije koje ulaze u gradivo drugog kolokvija. Iz prezentacija su izbačene slike, a teksta ima vrlo malo. Neka vam prezentacije služe samo kao podsjetnik, a ne kao temeljna literatura. Ako imate još kakvih nejasnoća i pitanja, slobodno se javite nama demonstratorima. Sretno svima!

I posljednji primjer koji je poslala kolegica Lucija Jakelić. Riječ je o spotu mađarske pjevačice Boogie za pjesmu Parfüm. Pogledajte kako se vanjskom, fizičkom ljepotom olako može manipulirati. 



Broj komentara: 16:

  1. U spotu „Parfum" mađarska pjevačica Boogie pokazuje moć retuširanja. Kako pjesma napreduje, Boogie se pretvara u drugu osobu u realnom vremenu pomoću alata i tehnika koje se jako često koriste za promjenu slike u Photoshopu. Pjevačica je digitalno retuširana pred našim očima. Na početku nije našminkana i ima raspuštenu kosu. U samo nekoliko minuta, koliko traje spot, ona se pretvara u glamuroznu ljepoticu, sa savršenim tenom i s predivnim plavim očima. Osim boje, očima je promijenjen i oblik, te boja i stil kose, izbijeljeni su joj zubi. Sve te promjene kao da joj mijenjaju identitet. Nepravilnosti na koži obrisane su samo jednim klikom miša i uz pomoć umjetne rasvjete njezina koža izgleda savršeno. Tisuće žena pokušava postići da tako izgledaju, ne shvaćajući da ono što pokušavaju postići i oponašati ne postoji u stvarnosti. U videu je šokantno kako se pjevačici izmjeni oblik lica, širina vrata i kako je lijevo oko zamijenjeno zrcalnom slikom desnog oka kako bi se postigla savršena simetrija lica.
    Nakon besprijekornog make-upa i frizure, vidimo ženu koja izgleda gotovo savršeno i odgovora našim idealima ljepote, te nam prva asocijacija na njen izgled ne bi bila da je ona umjetnica, već model. Pjevačica je željela pokazati u kojoj su mjeri poznate osobe (pjevačice, modeli, glumice...) zapravo retuširane, promijenjene i različite od svojeg prirodnog izgleda. Svojim spotom kritizira moderni konzumerizam i poziva žene da se promjene i budu prirodne.
    Pjesma koju pjeva na francuskom počinje s popisom brandova i dizajnera kao što su Prada, Hugo Boss, Chanel, Giorgio Armani i Lancome. Refren započinje rečenicom: „Ja nisam proizvod“. U pjesmi dalje spominje kako je ljepota i dragocjenost ne mogu promijeniti, te kako je novi miris ona sama, njezina prirodnost. Spominje maskaru, rumenilo, ruž za usne, puder u kamenu, proizvode koje kozmetičke kompanije proizvode i prodaju te govori kako te proizvode ona ne želi. Ovom pjesmom ona pokušava ukazati na nedostatak realnosti u svijetu poznatih i kod oglašavanja.
    Nakon što je spot pušten pokrenute su mnoge rasprave na tu temu i napravljene su parodije poput ove o Beethovenu.

    http://www.youtube.com/watch?v=uF53R25lunM

    OdgovoriIzbriši
  2. Doista zanimljiv primjer koji je poslala kolegica Jakelić.
    U spotu za svoj prvi singl „Parfüm“, mađarska pjevačica Boggie nam se pred očima, doduše pomoću photoshopa, transformira iz nenašminkane djevojke bez frizure u potpuno drugačiju osobu. U ove 3 minute i 34 sekunde koliko traje video, prikazane su nam sve „čari“ photoshopa i retuširanja. Tako se pjevačici prepravljaju sve nepravilnosti sa lica, počevši od sitnica kao što su madeži pa sve do usklađivanja lijevog i desnog oka, odabira najboljeg tona kože… Kao završetak se ovoj djevojci stavlja savršena šminka i radi joj se najbolja frizura. Sve ovo dovodi do toga da se zapitamo jeli ovo ona prvotna osoba, s obzorom na to da teško možemo uočiti sličnosti između djevojke sa početka i sa kraja spota.
    U svojoj pjesmi Boggie pjeva o tome da ne želi proizvode koje prodaju kozmetičke kompanije, odlučno ih odbija te je ustrajna u svome mišljenju da je njen novi parfem njena osobna ljepota.
    Danas se postavljaju mnoga pitanja o tome što je zapravo ljepota te kako ona utječe na mlade. To potvrđuje i prijašnji primjer na blogu, dokumentarni film America The Beautiful. Ovaj je spot mađarske pjevačice samo još više potaknuo tu temu. Video je dobio više od milijun pregleda te je također potakao mnoge debate.
    Sve navedeno me navodi na zaključak da je ovo bio iznimno hrabar potez mlade pjevačice.

    OdgovoriIzbriši
  3. Ovaj spot je izvrstan primjer onoga što se svakodnevno prikazuje u medijima. Postavljaju se nerealni standardi ljepote. Bombardirani smo slikama apsolutno savršenih žena na dnevnoj bazi. Takvi prikazi šalju pogrešnu poruku mladim djevojkama kojima je cilj izgledati što sličnije slavnim glumicama, pjevačicama i manekenkama. Ono što se dešava je retuširanje i ispravljanje ''nedostataka'', što je i prikazano u spotu. Pjevačica na početku izgleda kao i svi obični ljudi. Njezino lice nije savršenog tena niti joj je kosa besprijekorna. Kroz par minuta, ona se pretvara u glamuroznu ljepoticu savršenog tena, kose i očiju. Razlog njezine preinake nisu stručne ruke poznatih vizažista, frizera ili nekog drugog, već tehnologija. Pomoću kompjuterskih programa, pjevačici se mijenja svaki pa i najmanji detalj, od sitnih nepravilnosti na koži, do boje očiju, kose, debljine vrata i ostalo. Danas je uobičajeno da i najveće ljepotice pristaju na takve pothvate jer smatraju da mogu izgledati još ljepše. Na taj se način promoviraju ideali ljepote koje je nemoguće dostići, pa se zbog toga mnoge mlade djevojke odlučuju na razne vrste bizarnih plastičnih operacija ili na dijete koje se više manje svode na izgladnjivanje i narušavanje njihova zdravlja. Spot je upozorenje i pokušaj osvrtanja problem slanja krive poruke mlađim generacijama. S obzirom na to da se razne zvijezde smatraju uzorima mladih, one ih prve ne bi trebale poticati na nešto nedostižno i potencijalno opasno. Mlade djevojke ne bi trebalo učiti da budu nezadovoljne svojim tijelom i da teže savršenstvu koje zapravo nije ništa drugo nego puka iluzija i, moglo bi se reći, prevara.

    OdgovoriIzbriši
  4. Pjevačica Boogie u ovom spotu kroz dramatičan prikaz retuširanja razbija mitski ideal ljepote koje modna, glazbena i filmska industrija neprestano nameće društvu. Pokazuje kako je ideja o ženskoj ljepoti koju usvajamo listajući časopise, gledajući reklame, filmove pa i videospotove zapravo nedostižna jer je produkt igranja svijetlom i komjuterskim programima i alatima, poput Photoshopa. Količina retuširanja potrebna da običnu djevojku pretvori u pop-princezu je nevjerojatna, no ipak potrebno je samo neštvo više od tri minute, koliko video i traje, da se stvori standard ljepote koje današnje društvo očekuje.

    Teško da bi danas mogli naći mladog čovjeka koji vjeruje u često ponavljanu tvrdnju kako fizička ljepota nije važna, tj. da je važnija unutarnja ljepota. Mnoštvo TV emisija s temom make i inih overa, internetskih igrica za djevojčice koje od malena sređuju modele klikom miša kao što u ovom spotu sređuju pjevačicu, lijepa lica glumica, voditeljica, manekenki, pjevačica, činjenica da su najpopularnije djevojke u društvu one najljepše, da se lijepim licima prije obraća i lakše oprašta, ... uče nas od malena da je jako bitno kako izgledamo (ili barem da je djevojkama bitno.) Svojevrsni kult ljepote koji vlada svijetom medija, stvorili su mediji ali i publika, gledatelji, jer iako svjesni da su slike fotošopirane, žene lijepe jer ih uređuju timovi vizažista, žele gledati samo lijepa i sretna lica, sapunice o bogatima i lijepima, jer gledajući ih zaboravljaju na vlastite estetske nedostatke, loš ten, neurednu frizuru i bore na licu, a uživajući u njihovom (filmskom) životu zaboravljaju na probleme svog vlastitog. Priznali mi to ili ne, jedan od bitnih faktora samopouzdanja je i vanjska ljepota.

    OdgovoriIzbriši
  5. Mađarska pjevačica Boogie svojim spotom želi ukazati koliko je lažan i iskrivljen svijet poznatih osoba u kojima mladi pronalaze svoje idole. S novinskih naslovnica svakodnevno nas bombardiraju savršena ženska i muška tijela, čime se javnosti šalje poruka da bismo svi mogli i trebali izgledati na određeni način. Štoviše, najčešće nam i nude savjete kako to postići. Najveći problem nije tehnologija koja je omogućila sakrivanje nepravilnosti, odnosno 'nedostataka', već predstavljanje retuširanih modela kao stvarnih i realnih. Takvim se prikazima mladima nameću pogrešni uzori te ih se potiče na nezdravi način života, koji na kraju može rezultirati raznim poremećajima, poput depresije zbog nezadovoljstva svojim izgledom, anoreksije, bulimije, i sl.

    OdgovoriIzbriši
  6. Mađarska pjevačica Boogie u svom spotu prikazuje kako mediji zapravo manipuliraju javnost stvarajući lažne kriterije ljepote. Svakodnevno se susrećemo sa časopisima koji su prepuni ljudi savršenih crta lica, besprijekorne frizure i blještavo bijelih zubi. Upravo takve fotografije stvaraju komplekse kod prosječnih žena kojima je nametnuto kako bi trebale izgledati. Ovaj spot ima vrlo jasnu poruku. Pokazuje nam da su ti kriteriji koji su nam nametnuti zapravo lažni, te da svi ti modeli, glumice i pjevačice mogu zahvaliti samo Photoshopu za svoj savršen izgled. Mediji danas imaju vrlo snažan utjecaj, osobito na mlade. To se jako dobro vidi po tome koliko djevojaka danas boluje od anoreksije ili bulimije,te koliko se žena podvrgava plastičnim operacijama kako bi potigle savršen izgled koji je zapravo jedna velika laž.

    OdgovoriIzbriši
  7. Pjevačica Boogie ovim spotom ukazuje na današnji najveći problem, a to su stereotipi o ženskoj ljepoti. U 3 minute spota su prikazani sati koje mlade djevojke provode pred ogledalima kako bi pokušale dostići savršenstvo iz medija, a to savršenstvo je samo iluzija stvorena pomoću photoshopa. Kriteriji ljepote koje mediji nameću su nedostižni za veliku većinu žena te oni te žene tjeraju da sve više teže nerealnim idealima. Dokle god mediji stvaraju pritisak takvim očekivanjima, žene će i dalje težiti photoshopiranoj ljepoti koju samo rijetke žene mogu dostići.
    Ti kriteriji ljepote su nerealni i po mom mišljenju ne predstavljaju pravu ljepotu. Da bi žena bila lijepa, ona se mora tako i osjećati, a konstantan pritisak da mora biti savršena nikako ne pomaže u postizanju njezine sreće.

    OdgovoriIzbriši
  8. Ovaj spot ne pokazuje nikakvu novost u današnjem svijetu prekrasnih naslovnica, pobuđujućih glazbenih spotova i blještavih reklamnih kampanja. Ljudi posežu za bilo kojim alatom današnje tehnologije samo kako bi se pokazali što ljepšima. Taj trend je posebno izražen kod djevojaka. Od malena djevojčice su bombardirane reklamama za kozmetičke proizvode koji će ih učiti ljepšima. Prijateljstva s ostalim djevojčicama se sklapaju po razini popularnosti i ljepote. Medijske zvijezde žele izazvati uzdahe 'ostalih smrtnika' svojom pojavom. Međutim, kao što ovaj spot pokazuje, radi se o lažnim pojavama. Koliko god mi i bili svjesni da se ne radi o njihovom pravom izgledu, i dalje mu težimo. Kako provode današnje djevojke većinu svojih večeri provedenih na internetu? Proučavajući facebook profile djevojaka koje ne vole i brojeći lajkove. Zašto ih ne vole? Samo zato jer je neka po njihovim iskrivljenim kriterijima ljepša ili ima neku modernu stvar. Pručavaju kako postati netko tko nisu. A čemu? Samo da stvore lažnu sliku sebe kao lijepe, jer ako si lijep to odmah znači da si popularan, dobar i pametan. Kada bi barem ovaj spot pomogao nekolicini djevojaka da stvore pravu sliku svijeta, ljudi oko sebe i njih samih. Nisi ono kako izgledaš izvana, nego kako se ponašaš te koliko i što daješ od sebe drugima.

    OdgovoriIzbriši
  9. Mnogi nisu svjesni kako se ne ratuširaju samo slike sa naslovnica, nego i videi i filmovi. Mediji danas kontroliraju svijet kada su u pitanju kriteriji ljudske ljepote. Bez obzira koliko ljudi pokušavali promovirati "stvarnu ljepotu" i "stvarne žene", zasad od toga nema nekog prevelikog uspjeha. Prevelik je broj vrlo mladih djevojaka, pa i djevojčica, koje imaju iskrivljenu sliku o sebi i pate od poremećaja u prehrani samo zbog ovakvih stvari u medijima. Društvo je stvorilo ideal ljepote koji je nedostižan za većinu. Zašto nitko ne može prodrijeti u te mlade osobe i naučiti ih da je "idealno" subjektivna stvar? Da prestanu sebe uspoređivati sa drugima i da prihvate svoje tijelo takvo kakvo jest, jer je to jedino tijelo koje će imati? Zar je cilj stvarati pritisak na osobu da bude savršena, po standardima koji mediji propagiraju? Moramo misliti na to da nisu samo žene ugrožene po tom pitanju, nego i muškarci kojima se također nameću određeni standardi savršenstva. Na naše fizičke mane ne bi trebali gledati kao na nešto loše jer većinom te mane, koje mi zamjećujemo, drugi ne zamjećuju. Prestrogi smo prema sami sebima i prema svom tijelu. Mlade djevojke bi više trebale ulagati u svoje znanje, u svoju unutarnju ljepotu nego u vanjski izgled. Jedno je brinuti se o sebi i izgledati uredno ( jer normalno je da vanjski izgled bitno utječe na samopouzdanje, ali ovdje govorimo o nečemu sasvim drugom), a drugo je biti opsjednut svojim izgledom i činiti si loše, upravo zbog ovakvih stvari poput ovog videa. Kada prihvatimo ovakve nerealne slike i shvatimo da mi nismo samo naš izgled, prestat ćemo se osvrtati na takvo bombardiranje koje ne donosi ništa dobro.

    OdgovoriIzbriši
  10. I u ovom spotu se govori o idealima ljepote, ali na drugi način. Pjevačica očito kritizira taj način gledanja na ljude i glazbenike. U znak protesta snima spot bez šminke, prikazuje sebe onakvu kakva jest, ali kako spot ide dalje, to se ona mijenja - moglo bi se reći sve je ljepša (po nekim standardima ljepote), ali je i sve manje ona. Pokazuje kako glazbena industrija negativno djeluje na umjetnike (glazbenike), jer njihova glazba pada u drugi plan, dok je najvažije da je spot, a time i oni, privlačan. U pravu su bili The Buggles kad su pjevali "Video killed the radio star". Više nije bitno što i kako se pjeva, već tko pjeva i kako taj netko izgleda.

    OdgovoriIzbriši
  11. Video prikazuje mađarsku pjevačicu Boogie koja nam želi dati do znanja da u današnjem svijetu nije važno imati dobar glas nego biti i fizički privlačan. Svaki dan u novinama možemo vidjeti najljepša ženska tijela i nabildane muškarce i time nam mediji šalju poruku da i mi ,ako želimo biti privlačni moramo biti takvi i potruditi se oko našeg izlgeda. U 3 minute promijenjen je njezin izgled pomoću mogućnosti koje nam daje razni programi na računalu kao npr. photoshop. Preveliko razmišljanje oko našeg izgleda može nam naštetiti u životu jer nam mediji stvaraju sliku u glavi da je to najbitnija stvar na svijetu umjesto da prihvatimo sami sebe kakvi jesmo, jer je svako lijep na svoj način.

    OdgovoriIzbriši
  12. Boogie je u umjetničko ostvarenje "umiješala" i kulturnu izmišljotinu nestvarnih standarda ljepote. U kontradiktornosti ljepote glasa i površnosti fizičke ljepote krije se semiotičko značenje. Ovo je neoubičajen kritički prikaz svijeta medija, lažnog glamura i blještavila kroz pjesmu i spot. Potpuno lažno i umjetno prikazano je kao prirodno. Boogie je lutka na ekranu koju drugi oživljavaju i manipuliraju klikom miša. Boogie je znak, ona je simbol svakog od nas. Tijekom spota se prerušava, ali postaje sve nesretnija. Njezine riječi poprimaju sve manje značenja, a sve više se zagledavamo u njenu vanjštinu. Ovo je tipičan primjer kako je lik žene danas prikazan u medijima.

    OdgovoriIzbriši
  13. Jeli važna fizička (vizualna) ljepota u svijetu glazbene (audio) umjetnosti?

    Ovo pitanje se često postavlja samo po sebi. Glazbenica Boggie ja ovo konkretno pitanje opet predstavila pred očima javnosti ali na direktan način. Ona na početku izgleda prirodno, a kroz spot joj se izgled polako mijenja. Izgled joj se čak ne mijenja uz pomoć šminke (fizička opipljiva promjena) nego uz pomoć digitalnog photo shopa.
    Nekako se logično nameće da fizički izgled nebi smjeo biti važan kada su u pitanju glazbene umjetnosti. Glazba se sluša zato jer nam odgavara zvuk koji čujemo, a ne zato jer nam je fizički lijepa osoba koja izvodi tu glazbu. Pjesma koju Boogie pjeva se ne mijenja kao niti njen glas. Jedino što se mijenja jest njen izgled. Samo ova činjenica nalaže da izgled doista nije primaran u glazbenoj industriji.

    Nažalost se često vidi kako glazbena industrija “mijenja” izgled izvođača kako bi bili popularniji i kako bi se njihovi spotovi više prikazivali. Ovo nije čak niti toliko teško za shvatit kada se uzme u obzir, ako vi kada prvi put vidite izvođača ujedno ga i prvi put čujete, da će te sudit njegov izgled i glazbul po prvom dojmu. Znamo da je prvi dojam od izuzetne važnosti, a to pravilo vrijedi i u glazbenoj industriji.

    Vidi se da se u dašanjim masovnim medijima rijetko kada može vjerovati da u usobou koju gledamo doista izgleda tako kako se predstavlja. Na ovo se može povuć citat: “na internetu nitko nezna da si pas”. Zato jer doista često neznamo tko je stvarno osoba u koju gledamo.

    OdgovoriIzbriši
  14. Ovim spotom se želi pokazati kako lako i brzo se može manipulirati ljudskim izgledom i kako se "na prevaru" zadovoljavaju, a ujedno i postavljaju, standardni ljepote. Ipak, nije problem to što je pjevačica u ovom spotu "fotošopirana", danas to svatko čini čak i običnim mijenjanjem filtera slikavanja prilikom običnog fotografiranja preko, danas vrlo modernog, Instagrama. Problem je to što se ideali ljepote koji su nedostižni čak i osobama koje se smatra ikonama ljepote i stila (izjava Cindy Crawford kako bi ona sama voljela izgledati onako kako je se prikazuje u medijima) nameču širokoj javnosti. Premda toga vjerojatno nismo svjesni, iako ne negiram postojanje osoba imunih na to, većina nas je sve svoje fizičke komplekse stvorila upravo zbog ideje o tome što je ustvari ljepota propagiranje u medijima. Za početak, samo da nema reklama za zatezanje kože, njegu kose, izbjeljivanje zubi, dakle reklama koje nam suptilno govore da još uvijek nismo lijepi i da se uvijek trebamo nanovo uljepšavati, i k tome da te iste proizvode ne reklamiraju osobe savršenih lica i proporcija, idea ljepote bi itekako išao u korist "običnih" ljudi. To isto se odnosi i na glazbenu industriju. Spotovi koji se emitiraju na glazbenim kanalima promoviraju isto što i reklame na televiziji, plakati na ulici - trebaš biti zgodan, lijep i sređen po zadnjoj modi. Ti izvođači koji su megapopularni odgovaraju upravo standardima koje postavljaju i zbog toga zarađuju velike novce, ni približno zbog talenta. Mnogi veliki glazbeni talenti nisu bili plasirani do zvjezdanog vrha samo zbog svog izgleda. Primjer toga mogu biti razni glazbeni show-ovi gdje, čak i oni koji možda i jesu dogurali daleko, svejedno nisu postigli jednak uspjeh kao njihovi su-natjecatelji koji su bili ljepši. Primjer, Susan Boile jeste pobijedila na britanskom talent show-u, no odmah po završetku show-a, prije njenog lansiranja na tržište, Susan je odvedena na mali "make over" timu kozmetičara i frizera da bi nakon toga uspjela snimiti samo jedan album.

    OdgovoriIzbriši
  15. Pjevačica je na jednostavan način, ali jasno prikazala kako se na umjetan način, kompjuterski, stvara ideal ljepote. Dakle, recimo da je sat vremena rada na photoshopu dovoljno da se stvori "savršena žena" prekrasnih, gotovo nestvarnih očiju, prekrasnog tena bez ijedne mane, bez podočnjaka. Mađarska pjevačica je dokazala da to nije stvarnost, ali većina se žena vjerojatno nikada neće, barem ne do kraja, pomiriti s time da fizički nisu savršene, jer same nisu svijesne da je svaka lijepa na neki svoj način i na kraju krajeva da ovakve fotografije, spotovi, reklame i sve drugo što nam nameću mediji nije realni prikaz izgleda žena koje se nalaze na njima. No, realno gledajući, veću će pozornost uvijek privući lijepa žena, bez ijedne nesavršenosti, nego žena s npr. podočnjacima. Žalosno, ali ovakav se način razmišljanja duboko ukorijenio u velik broj žena, djevojaka, tinejdžerki, ali i, u današnje vrijeme sve više, djevojčica od 8-9 godina. Žene su nesvjesno prestale razmišljati o sebi na način koji se njima sviđa, već automatski sebe gledaju tuđim očima, obično muškim, razmišljaju na način što će drugi (on) reći o njezinim širokim bokovima, o njezinim pjegicama na nosu, rijetkoj kosi, malim grudima. I sve je to plod medijskog nametanja žena nestvarne ljepote kojima smo okruženi stalno i svugdje; u tiskovnim medijima, filmovima, reklamama uz autoceste, glazbenim spotovima, čak reklamama u podzemnim željeznicama, pothodnicima. Pred tjedan dana preslušala sam i pogledala novi glazbeni spot jednih od najpoznatijih američkih pjevačica Rihanne i Shakire. Snimile su duet i, naravno, spot svojstvenim današnjima. Pjesma je lagana, brzo ulazi u uho, nema neke dubine i nije osobino kvalitetna, ali glazbeni spot, u kojem njih dvije polugole zajedno leže i plešu po velikom krevetu, zasigurno je privukao pozornost. Odlučila sam pratiti koliko će 'pogleda' na Youtube-u ovaj spot dosegnuti. Dakle, u manje od samo 5 dana gotovo 115 milijuna ljudi diljem svijeta pogledalo je ovaj glazbeni spot. Usporedbe radi, pjesma "Here comes the sun" kultnih Beatlesa ima "samo" 6 milijuna pogleda na Yotubeu. Dokle god ćemo biti bombardirani ovakvim nametanjem ideala ljepote, a vjeruem da će nažalost toga biti sve više, svaka će se djevojka, žena osjećati sve nesigurnije u sebi i neće više znati prepoznati što istinska ljepota jest.

    OdgovoriIzbriši