Poštovane kolegice i kolege,
naše druženje polako se primiče kraju. Dobar smo boj bili, semiotiku naučili, znanje sačuvali. Kako bi se kvalitetno pripremili za drugi kolokvij, sa desne strane vam se nalazi popis literature potreban za njegovo savladavanje. Datum održavanja drugog kolokvija je 24. siječnja, a na njega mogu izaći samo oni studenti koji su položili prvi kolokvij. Za sve ostale, tu su ispitni rokovi.
Također, na prethodnom predavanju s profesorom ste obrađivali dosta primjera iz svijeta mode, medija i promidžbe. Sada su ovdje pred vama dva primjera koje nismo tako detaljno obrađivali, ali o kojima se mnogo toga može reći. Ako do sada niste puno komentirali na blogu, ovo vam je možda zadnji vlak. I ne zaboravite, važan dio vaše ocjene bit će i aktivnost na blogu.
Kolegica Lorena Čempuh poslala je jedan svoj odličan primjer kojeg ćemo objaviti ovdje. U poveznici se nalazi prilog CNN-a vezan za dokumentarni film "America the Beautiful" (2007), kao i najava za istoimeni film. Pogledajte priloge i slobodno komentirajte.
Pohvalno je što ste počeli slati sve više primjera. Tako je kolegica Beatta Lovrečić poslala zanimljiv primjer koji povezuje seriju iz današnjeg doba i antologijsku knjigu Ime ruže Umberta Eca. Riječ je o BBC-jevoj seriji Sherlock. Kao što u Ecovoj knjizi otac Vilim zaključuje brojne stvari percipirajući i promišljajući o znakovima i pojavama oko sebe, tako to u modernoj verziji radi Sherlock Holmes. Serija je zaista napravljena na vrhunskom nivou, trenutno se emitira treća sezona, a sve nas muči jedno pitanje - kako je Sherlock lažirao vlastitu smrt?
I za kraj, na iduće predavanje slobodno donesite indekse. Oni studenti koji imaju pravo na potpis dobit će ga, a oni koji ne...oni ga neće dobiti.
naše druženje polako se primiče kraju. Dobar smo boj bili, semiotiku naučili, znanje sačuvali. Kako bi se kvalitetno pripremili za drugi kolokvij, sa desne strane vam se nalazi popis literature potreban za njegovo savladavanje. Datum održavanja drugog kolokvija je 24. siječnja, a na njega mogu izaći samo oni studenti koji su položili prvi kolokvij. Za sve ostale, tu su ispitni rokovi.
Također, na prethodnom predavanju s profesorom ste obrađivali dosta primjera iz svijeta mode, medija i promidžbe. Sada su ovdje pred vama dva primjera koje nismo tako detaljno obrađivali, ali o kojima se mnogo toga može reći. Ako do sada niste puno komentirali na blogu, ovo vam je možda zadnji vlak. I ne zaboravite, važan dio vaše ocjene bit će i aktivnost na blogu.
Pohvalno je što ste počeli slati sve više primjera. Tako je kolegica Beatta Lovrečić poslala zanimljiv primjer koji povezuje seriju iz današnjeg doba i antologijsku knjigu Ime ruže Umberta Eca. Riječ je o BBC-jevoj seriji Sherlock. Kao što u Ecovoj knjizi otac Vilim zaključuje brojne stvari percipirajući i promišljajući o znakovima i pojavama oko sebe, tako to u modernoj verziji radi Sherlock Holmes. Serija je zaista napravljena na vrhunskom nivou, trenutno se emitira treća sezona, a sve nas muči jedno pitanje - kako je Sherlock lažirao vlastitu smrt?
I za kraj, na iduće predavanje slobodno donesite indekse. Oni studenti koji imaju pravo na potpis dobit će ga, a oni koji ne...oni ga neće dobiti.
Autor je uklonio komentar.
OdgovoriIzbrišiKontroverzna Benettonova reklama, tj. njen jedan dio, isječak iz većeg plakata s još nekoliko kontroverznih fotografija, uistinu je ''tricky'' i tjera nas na razmišljanje. '' Što je pisac time htio reći? '' Nastala je 1993. godine, u vrijeme AIDS epidemije. Samo 10 godina nakon što je AIDS prepoznata i potvrđena kao bolest. Bilo je samo pitanje vremena kad će Benetton usporediti prezervative sa svojom kolekcijom i iskoristiti u oglašavanju ili isticanju nečeg. Kao i prezervativi prikazani na fotografiji, i Benetton je šaren, zabavan, masovno reproduciran i iskoristiv. Uz ovu fotografiju, također su iskoristili i fotografiju muških prsa i ruke te stražnjice na kojima se ističe ''HIV pozitivan'' oznaka. To je nešto što je obilježilo osobu, ne samo fizički već i psihički, društveno. Zatim, uključen je bio i David Kirby - aktivist AIDS bolesti, i sam pacijent koji je uz Benetton pokazivao posljedice bolesti na ljudskome tijelu. Ova reklama bila je jedna od najkontroverznijih Benettonovih, te je ušla u Guinnessovu knjigu rekorda 2000. godine.
IzbrišiNaslovnicu Hrvatske revije koja nam je ponuđena za komentar, mogli bismo usporediti s Benettonovom još jednom u nizu kontroverznih reklama koja prikazuje 3 srca. Iako različite u '' dijelovima '' , jer jedna prikazuje organe, a druga potpune životinje, tj. modele životinja, oboje kao da nam poručuju isto. Budući da smo saznali da su u Benettonovoj reklami svinjska srca, a u ovoj reviji su prikazana goveda, što nam zapravo ovi motivi govore? Jesmo li svi svinje, kao što smo to rekli na satu? Jesmo li goveda? Kako ćemo u budućnosti biti tretirani u Europskoj uniji? Kako smo dosad? Ili još bolje, kako će ona tretirati nas? Glave goveda okrenute su sve jedne prema ostalima, dok niti jedna ne gleda u sredinu. Možda sve slijede jedna drugu, nijedna članica ne želi istupiti i reći nešto, prije nego što to kaže ili odobri druga. Možda se oslanjaju jedna na drugu.
Oba trailera pokazuju u kakvom društvu danas živimo. Konstantno se brinemo o svom izgledu. Nažalost, kao što je to ovdje prikazano izjavom djevojčice i jednog teenagera - od sve ranije dobi. Sve je to posljedica medija i medijskog utjecaja. Kako prikazuju i portretiraju ljepotu, izgled, ''zdrav'' život. Prikazuju nam kakvi trebamo biti, pa čak i ako to što nam na neki način naređuju nije zdravo. Posebice je ovo istaknuto u modnoj industriji gdje i mlade žene i muškarce tjeraju da ugrožavaju svoje zdravlje i psihički i fizički, da se izgladnjuju u svrhu ''dobrog'' i utegnutijeg izgleda. Plastične operacije danas su postale usputan posjet liječniku, kao posjet zubaru ili neki drugi rutinski pregled. Osim što je ta općenita činjenica tužna, tužno je što mladi danas ne znaju zašto je to tako i ne mogu se tome oduprijeti ako nisu pravilno informirani. Misle da je takav način života i mišljenja o sebi i svom tijelu zdrav i ispravan. Kao što mlada dama u jednom dijelu trailera kaže - stop fixing your body, it was never broken.
1. Benetton „unPreservable“
OdgovoriIzbrišiReklama koja je izašla 1993. godine pokazala je pokušaj Oliviera Toscanija da skine stigmu s AIDS-a, koja je tek bila prepoznata kao bolest prije desetak godina i smatrala se zarazom koja pogađa isključivo homoseksualce. Tadašnje društvo živjelo je u uvjerenju da ih AIDS čisti od nepoželjnika. Rasprostrijevši raznobojne kondome po podlozi Toscani aludira i na samo ime tvrtke (United Colors of Benetton) time dajući do znanja da podupire HIV pozitivne osobe, da one nisu prljave i nedodirljive. Također, raznobojnost kondoma podsjeća i na službenu zastavu LGTB zajednice što opet poručuje da ih Benetton podržava.
2. Hrvatska revija
Iako je na prvi pogled zbunjujuća, naslovnica Hrvatske revije zapravo nam puno toga poručuje. Ulaskom u Europsku uniju, Hrvatska je postala dio stada. Dvadeset godina dičili smo se neovisnošću i samostalnošću da bi se opet zaklonili iza većih sila. Naslovnica poručuje da smo svi bezumne životinje koje previše doslovno shvaćaju onu poslovicu: „Kud i svi, tud i mali Mujo“.
3. America the Beautiful
Traileri tj. dokumentarni film dotiče se teme ljepote i njezinog univerzalnog statusa koji su kreirali masovni mediji. U drugome videu vidjeli smo isječke intervjua s raznim muškarcima koji opisuju idealne žene, a glavna je stavka da moraju biti lijepe. No, što uopće znači biti lijep? Film upravo to istražuje. Pokušava otkriti zašto nam se nameću određeni stereotipi o ljepoti, zašto se cijelo naše bivstvo oslanja na to da što više ličimo na kompjuterski izmanipulirane djevojke? Mediji su duboko indoktrinirali u našu podsvijest i baš zbog toga nitko ne može pružiti konkretne odgovore. Ljepota je nešto što bi trebalo biti individualno. „Ljepota je u oku promatrača“ nije staro naklapanje već univerzalna istina. Svi su ljudi lijepi, a sam fizički izgled na kraju ima vrlo malo veze s time jer ono što nas na privuče na osobi (bilo prijatelj ili ljubavnik) je njihov karakter, smisao za humor, način razmišljanja, možda način na koji se smije… Uglavnom film nas potiče da vidimo dalje i dublje od nametnutih standarda ljepote.
Autor je uklonio komentar.
OdgovoriIzbrišiObicno je Sherlock taj koji analizira druge ljude, tako da za promjenu mozemo okrenuti uloge i pokusati analizirati glumca preko kratkog video klipa iz serije u kojoj glumi.
OdgovoriIzbrišiNjegov nacin drzanja, specificna vrsta fokusa dok govori u kojoj nema previse emocija, te profesionalnost u izvedbi zadanog scenarija uz spomenuti odmak sugeriraju da se radi o glumcu koji je zavrsio profesionalnu glumacku akademiju - i to vrlo vjerojatno visoko rangiranu. U svega nekoliko minuta je vidljivo veliko iskustvo u dramskoj izvedbi koje se lako moze prepoznati, tako da bih rekao da je u mladosti cesto glumio i u kazalistu. Velika je vjerojatnost da su se slicnim zanatom bavili i njegovi roditelji. Pedantnost koju vidimo na noktima kod drzanja mobitela, zivotno usmjerenje te spomenuta profesionalna smirenost u vokalnoj izvedbi, gotovo sve sto se vidi u neverbalnom i verbalnom dijelu njegove izvedbe snazno sugeriraju da je odrastao u dobrostojecoj obitelji koja je vrlo vjerojatno jako prisna. Visoka dramska skola, nacin na koji je izgovorio rijec sunbathing, rekao bi da se je odrastao u vecem gradu u centralnom dijelu Engleske, sigurno ne blizu obale. Glumac se vjerojatno trenutno nalazi ili je iskusio dugorocnu, ozbiljniju romanticnu vezu. Nisam pruzio tradicionalnu semioticku analizu, kao orijentir je uglavnom sluzila intuicija - no kratki pogled na imdb govori da su zakljucci tocni. Tko nije imao priliku pogledati seriju, iskreno je preporucam.
1. Benetton „unPreservable“ → Benettova reklama nastala 1993., potaknuta Olimpijskim igrama u Barceloni godinu ranije. Svojom kontroverznošću šokirala je javnost te je 2000. uvrštena u Guinnessovu knjigu rekorda. Oliver Toscani je tom reklamom htio pobiti tadašnnje mišljenje o AIDS-u. Naime, ljudi su smatrali kako se ta bolest pojavila da "očisti društvo od neželjenih". Osim kondoma, koji svojim šarenim bojama jasno pokazuju kako Bennetton ne dijeli mišljenje javnosti o HIV pozitivnih osobama, Toscani je u reklamu stavio i slike gole stražnjice i muška prsa.
OdgovoriIzbriši2. Naslovnicu Hrvatske revije možemo protumačiti na dva načina. Prvi, meni realniji, način je da smo ušli u EU nakon toliko stoljeća borbe za samostalnost i sada ćemo polako gubiti dio po dio hrvatske teško stečene samostalnosti, kao i hrvatsku tradiciju. Drugi način tumačenja je da su sve zemlje članice EU, kao i Hrvatska, okrenute prema njoj u teškim trenucima, tj. kada im je potrebna pomoć ili savjetovanje, a ona će im spremno pomoću u svakoj situaciji.
3. America the Beautiful → trailer prikazuje kako će se film baviti pitanjem nametnutog stereotipa ljepote. Masovni mediji iz dana u dan nameću standarde koje je većini žena nemoguće postići. Takvi standardi stvaraju osjećaj manje vrijednosti kod žena koje ne mogu postići savršene proporcije koliko god da se trudile. Pojam ljepote je toliko iskrivljen da se djevojčice od najranije dobi uče da budu onako lijepe kako trendovi toga vremena zapovijedaju, tj. da u oku savršenog promatrača (muškarca) budu savršene. Takvo poimanje ljepote je jednostavno bolesno jer bi žena trebala biti lijepa ponajprije sebi, a ljepota najviše ovisi o tome kako se žena osjeća. U situacijama kada je žena pod konstantnim pritiskom da bude lijepa u svakom trenutku, ona nema vremena za osjećati se sretnom i to uvelike utječe na onu pravu ljepotu, a to je unutarnja ljepota u kojoj se žena osjeća ugodno u svojoj koži bez ikakvog pritiska sa strane.
Zaintrigirao me trailer svojevrsnog dokumentarca America the Beautiful, pa sam odlučila pogledati film u cijelosti. Uglavnom on sadrži priče koje su nam već otprije poznate, za koje smo čuli, ali dok se one sve uguraju u sat i pol vremena i dok se povuku određene paralele, na kraju filma, ostanete pomalo šokirani. Film govori o tome kako su Amerikanci razvili, globalno, nezdravu opsesiju ljepotom. U filmu se nalazi niz takvih zanimljivi priča, no jedna me posebno šokirala. Priča prati djevojčicu koja je jedna od najpoznatijih američkih manekenki i modela, a ima samo 12 godina. Klasična priča o tome kako ju je otkrila modna agentica na ulici i ponudila posao, a njena je majka bez razmišljanja dala dopuštenje, dapače, oduševila se. jer i sama majka svojedobno bila model, no ne toliko uspješan. Djevojčica se osjeća nesigurno kada je u normalnoj okolini, u školi, osjeća se kao da ne pripada tamo, no sva pažnja koja joj je posvećena pod svjetlila reflektora joj godi, naravno. Ona nije tipična djevojčica, nema ni jedne prijateljice s kojom će otići na sladoled ili raditi nešto drugo što bi bilo prigodno njezinoj dobi. Njezin se život svodi na povremeno učenje, no najviše na modne piste, fotoaparate, revije i slično. U jednom joj je trenutku modna karijera krenula nizbrdo, jer su je odbili na nekoliko audicija uzastopce, pa ju je njena majka odlučila ispisati iz škole i otputovati s njom u Europu - centar modnog svijeta. Ravnateljica njezine škole je sa suzama u očima otvoreno progovorila o tome koliko joj smeta takav način života, koji je nezdrav za tako mladu, ne djevojku, već djevojčicu, no ona to sama ne može promijeniti dok god djevojčica ima tako veliku "podršku" svoje majke. Autor ovog dokumentarca je kroz istraživanja naletio i na jednu zanimljivu web stranicu - Beautiful people (http://www.beautifulpeople.com/en-HR). To je inače stranica koja spaja ljude, no kvaka je u tome da morate biti lijepi da biste uopće dobili pristup toj stranici. Dakle, za početak morate objaviti svoju fotografiju na stranici i čekati da ostali članovi te stranice ocijene vaš izgled. Ako ne dobijete dovoljno visoku ocjenu, pristup stranici je odbijen, dakle, niste dovoljno lijepi. Autor filma je razgovarao s brojnim psiholozima i stručnjacima, ali i nekim poznatim dizajnerima, urednicima poznatih modnih časopisa i slično, ali i brojnim 'običnim' ljudima. Sakupio je nekoliko 'običnih' muškaraca i ispitivao ih o fizičkom izgledu žena. Svaki od njih je bez ustručavanja rekao da voli lijepe žene, savršenih proporcija i tena, prekrasne bujne i duge kose, s lijepim bokovima i naravno velikim grudima. Šokantan prizor u filmu je i taj kada je autor sakupio nekoliko djevojčica od otprilike 7-8 godina i upitao ih da li one za sebe misle da su lijepe. Ni jedan od njih nije dala potvrdan odgovor, dapače, većina ih je uz nelagodan smiješak rekla da se osjeća prilično ružno. Glavna urednica jednog poznatog modnog časopisa otvoreno je rekla da nikada na svoju naslovnicu neće staviti 'ružno lice'. Ljepota se uvijek prodale, želimo li to priznati sami sebi ili ne, a naslovnica s ružnim lice, vjerojatno će se prodati u vrlo malom broju. Ona tvrdi da je svjesna svega lošeg što se nameće mladim djevojkama upravo naslovnicama kakve su njezine, no ona kaže da je sretna što će uvijek postojati 'glupi' ljudi koji će to kupovati. O takvim ljudima ovisi egzistencija njenog časopisa, a i nje same. Jedna je psihologinja govorila o tome da su reklame po ulicama definitivno veći problem od modnih časopisa. Kod modnih časopisa uvijek postoji izbor - hoćemo li ga kupiti, uzeti u ruke, prolistati, zatvoriti ga. Reklame koje se nalaze svuda oko nas, po ulicama, zgradama izravno su nam nametnuta, vidimo ih bez obzira na to zanimaju nas ili ne, ne možemo ih izbjeći i 'bespomoćni' smo. Preporučam svima da pogledaju ovaj dokumentarac jer je izrazito zanimljiv, a postoji i drugi dio koji je snimljen prije dvije godine. http://www.youtube.com/watch?v=W71LRQ6iRpE
IzbrišiNaslovnica Hrvatske revije prikazuje krave s oslikanim zastavama zemalja članica Europske unije, okupljene oko glavne krave koja predstavlja samu Europsku uniju. Na kravi Europske unije stoji natpis "The fair milk". Prijevod bi glasio "pošteno mlijeko" što ovisno o kontekstu može zvučati pomalo ironično. Ulaskom u EU ukinute su carine pa se zbog toga povećao uvoz mlijeka. Na tržištu se sada može naći mlijeko po nižim cijenama što predstavlja konkurenciju domaćim proizvođačima i stvara im velike gubitke. Uvozno mlijeko je često sumnjive kvalitete, pa se može zaključiti da se štedi prilikom proizvodnje, i obrnuto, da je mlijeko domaćih proizvođača skuplje jer se ulaže više novčanih sredstava. Zato je natpis u jednu ruku ironičan, takav trend zapravo nije fer prema našim proizvođačima i samoj poljoprivredi. Također, ulaskom u EU vjerojatno će se otvarati još više stranih trgovačkih lanaca i centara koji ponovno predstavljaju konkurenciju domaćim proizvođačima jer imaju priliku reklamirati vlastite proizvode po nižim cijenama. To je građanima u ovo doba recesije svakako primamljivo jer gledaju na koje sve načine mogu uštedjeti.
OdgovoriIzbrišiAutor je uklonio komentar.
OdgovoriIzbrišiBenettonova reklama je u vrijeme u kojem je nastala bila društveni komentar, svraćanje pozornosti na kontroverzna pitanja i način približavanja AIDS-a široj javnosti. Ne poznavajući kontekst u kojem je nastala reklama se može tumačiti kao pokušaj šokiranja javnosti vjerovanjem da je svaka reklama dobra reklama. Mogli bi se pitati uspoređuje li Benetton svoje proizvode s kondomima? Danas bi ova reklama privukla malo pozornosti jer je, u usporedbi sa današnjim reklamama, neprimjetna.
OdgovoriIzbrišiNaslovnica Hrvatske revije se može tumačiti kao sarkastična poruka o mentalitetu svih članica EU. Države su prikazane kao krave koje su se okupile oko EU, također krave. Želi li autor time poručiti da je situacija u EU kao slučaj slijepca koji vodi slijepog?
Film "America the Beautiful" na realan način prikazuje društveni pogled na fizičku ljepotu, pogotovo žena i djevojaka. Kroz film se osuđuje slika savršenstva i "treniranje" mladih cura i žena da budu savršene, onakve kave su modeli na slici. Časopisi zapravo govore: ti si lijepa takva kakva si, ali kupi ovaj šampon da ti kosa sjaji, probaj ovu dijetu jer ti se bedra dodiruju dok hodaš, koristi ovaj puder da sakriješ pjege, itd. CNN-ov prilog je pohvalan jer predstavlja film i tematiku široj publici, ali se voditeljica ograđuje od poruke filma (često koristi riječi možda, moguće i kažu) čime on gubi vjerodostojnost.
Moram priznati da me naslovna stranica časopisa Hrvatska revija posebno nasmijala. Naime, razlog tomu je da me slika ovih goveda u krugu podsjeća na neku skupštinu, saborska zasjedanja ili u ovom slučaju konkretno, europska zasjedanja i skupštine. Što time želim reći je da mi se čini da se mnogo toga raspravlja, da se vodi jako puno razgovora i svađa, a ništa se konkretno ne poduzima. Kao ova goveda koja umjesto da pasu travu s obzirom na to da se nalaze na pašnjaku, stoje u krugu i gledaju prema onom govedu, koje je postavljeno u sredinu. Pretpostavljam da je ono vođa. Svako od njih ima drugačiju boju po sebi, ali na kraju dana, svi su oni goveda. Možda bi se to moglo protumačiti kao poruka vođama država Europske unije da se neponašaju kao "bogovi" nad ljudima jer su na kraju i oni samo ljudi te imaju svoja zaduženja.Ta zaduženja bi, doduše, trebali ispunjavati! No, od ispunjavanja obavezna neće biti ništa sve dok ti najvažnija ličnost i vođa unutar Europske unije kaže da s time započneš.
OdgovoriIzbrišiBez obzira na boje koje imaju po sebi, ova goveda bi trebala davati mlijeko, važan prehrambeni proizvod. Isto tako, bilo koji od vođa u EU bi trebao donijeti neke odluke, početi rješavati neke probleme za dobrobit stanovništva unutar EU. A kako ćemo doći do takvih ishoda ne poduzimajući ništa. Ne bi trebalo biti bitno odakle dolaze rješenja, iz koje države, bitno je da se udruženim radom dođe do boljih rješenja veće količine zadovoljstva. Ne bi se trebale događati ovakve neaktivne scene u kojima, kako stara izreka kaže, svi bleje poput teleta u šarena vrata.
Primjećujem određenu nezgrapnost u svom izražavanju kod ovoga komentara, ali nadam se se da bit onoga što sam htjela reći u dovoljnoj mjeri jasna.
IzbrišiOliviero Toscani poznat je po svojim kampanjama "All Colors of the World" i "United colors of Benneton". Iako ova slika ne reklamiraju odjeću kao takvu, one promoviraju Toscanijeve misli. on je fokusiran na mlade ljude različitih rasa. Tako je reklamirajući odjeću Benettona počeo sa slikovitim kampanjama u kojima su modeli razlilite nacionalnosti nosile odjevne predmete, a njih je s vremenom u potpunosti odbacio. Ove slike su samo dio niza slika koje nikoga ne ostavljaju ravnodušnim. Toscani je naglasio problem AIDS-a i ova slika budi razne asocijacije kod ljudi koje ih podsjećaju da su na kraju dana i dalje samo ljudi.
OdgovoriIzbrišiNaslovna stranica Hrvatske revije podsjeća na Toscanijeve radove. Prikazane su krave obojane u zastave raznih zemalja. Krave kao predstavnice tih zemalja okupljene su oko "glavne" krave- europske unije. Jasno je vidljiv manjak primjerenosti. Kada nekoga nazovemo stokom sitnog ili krupnog zuba, to može biti samo uvreda.
America Beauty standards u samom naslovu objašnjava što prikazuje: Ugly sides of beauty.
Danas se lijepim smatra ono što vidimo na plakatim, televiziji i modnim pistama: mršave žene u neprirodnim pozama ćije nedostatke uvijek pokrije photoshop. Pa stoga žene diljem svijeta pokušavaju tako izgledati. Priča se o djevojčici koja je već kao tinejdžerica dobila priliku nositi odjeću na revijama poznatih dizajnera. Često dobiva komentare da je debela iz razloga što joj se noge dodiruju dok hoda i slično.
Drugi video je na istu temu. Uz već navedeno otrkiva često mišljenje žena da je plastična operacija najbolji prijatelj. Iz ovakvih videa treba izvući pouku. "ne treba se popravljati tijelo, ono se nije potrgalo"
Posljednji video je isječak iz popularne serije Sherloch Holmes. On je fiktivni detektiv poznat po svom korištenju dedukcije. Ima veliku moć opažanja i razvio je mogućnost da iz raznih sitnih znakova donosi velike zaključke o osobi koju gleda. Na taj način o njoj može saznati puno detalja čak i o djetinjstvu osobe na koju je fokusiran.
Naslovnica Hrvatske revije prikazuje više krava okupljene oko jedne glavne, vodeće. Ova vodeća u sredini simbolizira čelno vodstvo Europske unije. Uglavnom se radi o zemljama članicama poput Njemačke i Francuske koje su presudne u donošenju odluka za čitavo članstvo.
OdgovoriIzbrišiStoga, ovakva simbolika krava podsjeća me na svojevrsnu 'podređenost' Hrvatske i ostalih slabije razvijenih zemalja članica. Koliko god razvijene zemlje svojim primjerom (uređeni sustav pravosuđa; manja, pa čak i nulta tolerancija na korupciju) mogu poslužiti nerazvijenijim, toliko je među građanima razvijena svijest o iskorištavanju slabijih.
Ova naslovnica me podsjeća na težak položaj hrvatskih poljoprivrednika. Brojni aspekti tradicionalne hrvatske poljoprivredne proizvodnje moraju se prilagoditi europskim standardima. Često se radi o standardima previsokim za velik broj 'malih' hrvatskih poljoprivrednika što rezultira smanjenjem broja hrvatskih poljoprivrednika. Takva situacija dalje kulminira u veću ovisnost o uvozu što se loše afektira na cjelokupno gospodarstvo. Takav začarani krug ide u nedogled. Pomalo je tužna situacija da ovisimo o uvoznom mlijeku, dok s druge strane ljudi o vlastite poljoprivredne proizvodnje 'na malo' ne mogu preživjeti, a uvjeta za vlastitu proizvodnju je na pretek.
1. Reklama na prvoj slici samo je jedna od mnogih "kontroverznih" reklama Oliviera Toscania za talijanski brand Benetton. Slika prikazuje jedinu prevenciju od spolno prenosivih bolesti, a posebno od AIDSA. Prema tome, reklamu možemo povezati s njegovom još kontroverznijom reklamom koja prikazuje Davida Kirbyja- čovjeka koji umire od posljedica AIDSA. Reklame s takvom tematikom Tosconijeva su poruka o opasnosti i prevenciji spolno prenosivih bolesti. http://www.penelopeironstone.com/semioticsHIVbenetton.jpg
OdgovoriIzbrišihttp://files.investis.com/il/images/benetton/2662.jpg
2. Naslovnica Hrvatske revije simbolizira zemlje članice EU koje su okupljene oko same organizacije koja ih vodi i upravlja njima. Zanimljivije je to što ispod teme broja POLJOPRIVREDA pise jedan podnaslov: Jugoslavija kao neuspjeli projekt političkih manjina. Možda su time urednici htjeli reći kako Hrvatska opet ulazi neku vrstu zajednica država
Autor je uklonio komentar.
OdgovoriIzbrišiToscani strikes again:
OdgovoriIzbrišiAIDS je bolest koju je javnost prikazala kao pojavu nečeg što će društvo očistiti od "neželjenih", a neželjeni su upravo oboljeli. Smatralo se kako je to bolest koja pogađa samo homoseksualce. Šarene boje kondoma prikazuju kako se Toscanijevo, tj. Benettonovo mišljenje ne slaže s mišljenjem javnosti (United Colors of Benetton) , naprotiv, podržavao je osobe oboljele od AIDS-a, a u reklamu dodao i slike golih stražnjica i muških prsa. Također, razne boje vjerojatno upućuju i na Benettonovu podršku LGBT zajednici, s obzirom na izgled službene zastave te zajednice. Kako je Toscani i sam izjavio za svoje reklame - ono što se ne može poreći jest da su reklame uspjele.
Hrvatska revija:
U središte svega stavljena je, naravno, Europska unija, a oko nje su njezine zemlje članice. Zanimljivo kako nijedan pogled tih krava nije upućen u središte, tj. Europsku uniju. Možda je to prikaz straha kojeg imamo od Europske unije jer smatramo kako nismo dovoljno snažni ni u kojem smislu suprotstaviti joj se, i da ćemo je poput krda bez razuma slijepo slijediti u svakoj njezinoj odluci. Neizostavan je detalj spominjanje Jugoslavije na naslovnici, što bi moglo značiti da sami urednici pretpostavljaju još jednu zajednicu s katastrofičnim krajem.
America the Beautiful:
U životu bi sve trebalo biti umjereno, ali ljudi uvijek pretjeraju i rijetko se toga drže, a ljepota, tj. "ljepota" je dokaz koliko su pretjerali. Od obične djevojke koja se nazivala mršavom, ona sad dobiva u društvu naziv "ugodno popunjena", iako se to ugodno POPUNJENO nigdje ne vidi, a toj osobi donosi samo psihičke poremećaje i nisko samopouzdanje. Društvo je postavilo nepostojeća pravila kakva je to "mršava osoba", a dok ta osoba dođe do "mršavog", dobiva lažno shvaćanje da to nije dosta i da tzv. savršenstvo ide dalje od toga, zbog čega danas mnogo ljudi pati od anoreksije i bulimije, pa i depresije. Nedavno mi je prijateljica ispričala kako je djevojka, koja pati od anoreksije, samoj sebi izbila van zube tako da ne može više jesti. Mislim da je to uistinu vrhunac. Od časopisa s temom "Zavoli sebe" do reklame u istom časopisu kako izgubiti 10 kilograma u mjesec dana da stanemo u traperice 2 broja manje. Dobro oružje za rano uništavanje mladih umova.
Kontroverzna Benettonova reklama nastala 1993. godine, u vrijeme AIDS epidemije u svijetu jasno pokazuje Benettonov smisao za praćenje svega što se događa u svijetu, kao i vlastito prilagođavanje, tj. prezentiranje putem najinteresantnije teme trenutka. Osim što je u samoj reklami skrivena poruka o podupiranju HIV pozitivnih osoba (svojim šarenim bojama jasno pokazuju kako Bennetton ne dijeli mišljenje javnosti o HIV pozitivnih osobama), vjerujem da koristi upravo aktualne svjetske probleme kako bi eksponirao svoju tvrtku, pa bilo to na ovaj ili onaj način. Za Benetton - bitno je biti viđen. Koje je pravo mišljenje i stav samog autora ili Benettona kao kompanije manje je bitno u ovoj reklami od same pojavnosti na svjetskoj sceni koja će ga sasvim sigurno prepoznati kao nekoga tko podržava oboljele, i ne osuđuje ih, te samim tim u očima javnosti sebi skuplja pozitivne poene. Možda griješim, no takvo je moje viđenje svega što vidim na Benettonovoj reklami.
OdgovoriIzbrišiNaslovnicu Hrvatske revije također smatram još jednom od kontroverznih reklama jer svima nam je poznato kakvo je mišljenje javnosti što nam donodsi EU. Iako većina nas ne želi javno iznositi svoje mišljenje ili stavove o istom, mislim da će se mnogi složiti sa mnom da se udomaćilo mišljenje da smo mi narod koji ide kao stoka tamo gdje nas čoban (pastir,vođa) vodi. Tako i ova naslovnica revije kao da poručujue kako se u nama, kao ni kod nas nije ništa promjenilo, nego smo i dalje stado koje očigledno gleda u vođu i čeka upute. Moja je predođba da je upravo zbog toga govedo sa oznakom EU stavljeno u sredinu, kako bi se pokazalo da je ono vođa, da određuje što i kako dalje. Na želost, poprilično mi se čini da se takav stav EU i nas samih već i osjeća u svemu što mi kao narod radimo, u odlukama koje donosimo kao država.
America the Beautiful Film prikazuje ljepotu i njezinu ocjenu od strane masovnih medija. No, u istom tom videu možemo vidjeti kako se djevojke, čak djevojčice od nepunih 12 godina ugledaju u takozvane TOP Modele, no ne razmišljaju kako ti TOP Modeli zapravo nemaju nikakav privatni život, nikakve svoje sitne zadovoljštine kao što ih imamo mi "obični smrtnici", jer nam modna mašinerija koja je usmjerena na čisti profit ne prikazuje taj dio. Te djevojćice nisu svjesne odricanja, ali ni opasnosti koje im nose pokušaji da bi izgledale kao TOP Modeli,koji prema mom mišljenju i ne djeluju prirodno. U filmu je jasno prikazano kako te djevojke, modeli, zapravo i nisu zadovoljne svojim izgledom - na kraju jedna od djevojaka sama kaže kako ne želi izgledati (biti) hodajuća vješalica.
America the Beautiful trailer U drugom traileru naglasak je stavljen na to kako muška populacija doživljava pojam idealne djevojke. Jasno je prikazano kako imaju iskrivljenu sliku o tome što je idealno, jer u cijelom traileru govori se isključivo o izgledu i mršavosti. I da stvar bude gora, to su riječi jednog muškarca srednjih godina koji bi trebao imati razvijen sustav za vrednovanje ljudi, žena oko sebe, te jednog teenagera koji zapravo još i nije svjestan što je ljepota kao takva. U jednom momentu agentica spominje kako ne može na "cover" staviti nekoga tko je ružan i samim time nam porućuje da je "taj svijet" zapravo svijet za sebe, u koji mi "obični ljudi" ne bismo nikada mogli ući. Prikazuje se kao da je to svijet rezerviran za neke bolje, ljepše ljude, a da se ni u jednom momentu nije spomenula ona prava vrijednost čovjeka, njegov karakter i osobnost. Gledajući takve priloge osjećam se vrednijom, boljom osobom i zahvaljujem im što mi u tome pomažu.
Oliviero Toscani je na neki način umjetnik u svom području. Kroz mnoge godine radio je reklame za Benetton na sebi svojstven način. Stvari koje ljudima nisu "normalne" on je koristio kao nešto što je najnormalnije. Neki bi Toscanijevu kampanju nazvali kontroverznom, ali npr. on ne radi ništa loše. On na svojim reklamama prikazuje stvari koje nas okružuju na mjestima gdje ih ljudi ne očekuju i to drugi nazivaju kontroverznim. Na predavanju smo vidjeli mnogo više njegovih reklama i mene su se te reklame dojmile. Od reklame gdje prikazuje novorođeno dijete pa sve do reklame gdje je na primjeru svinjskog srca htio pokazati da nema razlika između ljudi, tj. boje kože. Ova reklama sa obojenim prezervativima isto tako govori da Benetton podržava HIV pozitivne osobe. Ova reklama je 2000. ušla u Guinessovu knjigu rekorda.
OdgovoriIzbrišiNa naslovnici Hrvatske revije možemo vidjeti da je u središtu svega Europska unija, a oko nje su njene zemlje članice. I Hrvatska je protekle godine postala članica Europske unije i time je postala dio stada.
Olivero Toscani poznat je po šokirajućim reklamama koje uvijek iznova otvaraju nove rasprave. Publika se zgraža, te većina vjeruje kako je ovakav način reklmairanja uzrokovao pad prodaje Benettona. Upravo suprotno, ovakve su reklame ostvarile marketinšku namjeru autora. Benetton je postao poznat brand diljem cijelog svijeta. Toscani ovakvim reklamama nikoga ne uspijeva ostaviti ravnodušnim, što i jest razlog širenja samog branda. Mislim da Benettonu ovakve reklame nisu nimalo naškodile, već su izgadile veliko ime. Naravno, imaju i loš utjecaj na publiku, posebno na mlade. No, svoj su cilj reklme ostvarile.
OdgovoriIzbrišiPošto su svi više-manje komentirali Benettonovu reklamu, ja bih se osvrnula na primjere kolegice Čempuh. Na samom početku je uopće smiješno što Amerikanci imaju takvu sliku o ljepoti, a zapravo su nacija s najviše pretilih ljudi. Ne razumijem kako djevojčice ne shvaćaju da te reklame nisu realne i da ''prave'' ljude viđaju svakodnevno na ulicama i nitko od njih nije i ne može biti savršen, a u tome je i poanta, da smo svi različiti. Mislim da je za to svakako kriva modna industrija, ali i roditelji koji se ne trude dovoljno pokazati djeci o kakvoj se tu umjetnoj ljepoti zapravo radi. Reklame, modne revije i časopisi sa slikama djevojaka koje su na rubu anoreksije šalju krivu sliku o ljepoti. Zbog toga treba poraditi na edukaciji mladih i osvijestiti ih po tom pitanju, jer je sve u očima promatrača, kako profesor stalno govori. Djevojčica od možda 10 godina je u videu rekla da se osjeća ružno kada vidi sve te slike, a dečko je izjavio da voli mršave djevojke i da ne može reći zašto. Zato što je odrastao okružen slikama idealnih, mršavih djevojaka, koje nas prate na svakom koraku. On zapravo nema niti razvijeno vlastito mišljenje i ne može objasniti svoj odabir jer je to vjerojatno nešto što mu je društvo nametnulo, a ne nešto što je on sam odabrao.
OdgovoriIzbriši1. Toscanijeva reklama
OdgovoriIzbrišiToscanijev pothvat u ovom je slučaju bio osvrt na AIDS i podizanje svijesti o samoj bolesti, ne kao isključivo bolesti koju prenose ljudi homoseksualne zajednice, već bolesti kojom se može zaraziti bilo tko. U vrijeme plasiranja reklame, ljudi su vjerovali kako je AIDS vezan isključivo za gay populaciju koja nije bila poželjna niti podržavana. Bili su društveno nepoželjni, a AIDS se smatrao bolešću koja će ih takoreći ''istrijebiti''. Toscanijeva reklama je šokirala mnoge i time postigla željeni efekt. Osim šokiranja, reklama djeluje i kao neka vrsta podrške homoseksualnim parovima. Upravo je ta kontroverza uspjela postići to da ljudi pričaju o samoj reklami kao i o AIDS-u. Iako na prvi pogled reklama nema pretjerane veze s modom, Benetton je oduvijek imao reklame s porukom. Šarenilo prezervativa može se povezati sa mnoštvom boja koje se mogu vidjeti u samim Benettonovim dućanima. U samoj su reklami te boje aludiraju na boje sa zastave LGBT zajednice. Poruka koju Benetton šalje, ne samo ovom već i mnoštvom ostalih reklama, jest da poštuje različitosti kod ljudi i podržava ih. Svojim reklamama se bori protiv rasizma bilo koje vrste i mjeđusobnog nepoštivanja.
2. American Beauty Standard
U današnje je vrijeme sasvim normalno da se prosječne djevojke normalne težine izgladnjuju samo radi svojih idola i radi društvenih standarda koji im neprestano govore kako bi trebale izgledati poput Barbie lutaka, iako je dokazano da je nemoguće postići taj izgled. Modna industrija je došla čak do krajnosti u kojoj djevojke na modnim pistama djeluju anoreksično. Ono što je nevjerojatno jest činjenica da se ljudi zgražaju nad takvim prizorima, ali i dalje slušaju mnogobrojne reklame koje savjetuju odbacivanje zdrave hrane i početak korištenja raznih supstanci koje će nas učiniti toliko mršavima da ćemo se vjerojatno moću uvući u odjeću koju smo nosili kao desetogodišnja djeca. S obzirom da se danas mnoga djeca velikim dijelom educiraju upravo putem medija, ovakvi ih standardi uče od malih nogu kako osuđivati druge na temelju fizičkog izgleda. Djeca su zbilja spremna na vrlo okrutan način izrugivati osobu za koju smatraju da ne zadovoljava standarde, iako ona niti ne mora biti pretila. Modna industrija je vrlo jaka danas i prisutna je u svim medijima. Mnoge djevojčice smatraju kako će biti uspješne budu li se izgladnjivale kako bi postigle izgled modela s naslovnica, no ono što ne vide jest činjenica da niti te žene u stvarnosti ne izgledju tako. Svakodnevno smo bombardirani raznim reklamama u kojima poziraju savršene žene proporcionalnih oblina i perfektne kože. Takav izgled je najčešće rezultat raznih photoshop prepravki, a ne zdravog načina življenja. Sve se više manje svelo na veličanje ljepote umjesto nečijih istinskih kvaliteta.
Marka United Colors of Benetton te njezin začetnik Luciano Benetton poznati su po svojim kontroverznim reklamama. Luciano Benetton je oduvijek branio svoje reklame i sa svakom novom iznova ju opravdavao. Jednom je prilikom izjavio da njegove reklame nisu stvarane radi provokacije, već upravo suprotno, kako bi ljudi o temama koje su se provlačile kroz reklame pričali te kako bi se na taj način osvijestilo građane. No, bez obzira na njegovu „dobru namjeru“, Benettonovi plakati su najčešće uklanjani s ulica.
OdgovoriIzbrišiUnPreservable campaign- Mnogi su smatrali da je bilo samo pitanje vremena kada će Benetton uočiti povezanost između svoje odjeće i prezervativa. To se i dogodilo! Pod utjecajem Olimpijskih igara u Barceloni, htio je promijeniti mišljenje mnogih o AIDS-u. Naime, AIDS je tada smatrana bolešću isključivo homoseksualaca čija je namjera da iz društva „istrijebi nepoželjne“. U ovoj reklami postoji dvostruko kodiranje poruke. S jedne strane, raznolikost boja prezervativa predstavlja ime kompanije United Colors of Benetton, dok s druge strane se može uočiti sličnost sa zastavom LGTB zajednice. To pretpostavlja zaključak da je Benetton stao i u njihovu obranu.
Nadalje, Alessandro Benetton, sadašnji predsjednik kompanije, izjavio je da su posljedice ovih kontroverznih reklama donijele samo dobro njihovoj kompaniji. On kaže da je ovakav način poslovanja i marketinga dio DNK branda te da će isto nastaviti raditi i u budućnosti. Osim toga, nadodaje, da su u prošlosti ljudi u većini slučajeva stali na njihovu stranu i podržali ih.
Olivero Toscani rekao je kako neki ljudi kada pogledaju u određenu sliku osjete ljutnju i bijes prema toj slici. Objasnio je kako se zapravo ne bi trebali ljutiti na sliku i na ono što ona prikazuje, nego bi trebali biti ljuti na sebe same što nemaju hrabrosti pogledati dublje u problem i prihvatiti ga. Također je rekao kako ne postoji šokantna slika, nego samo šokantna realnost koja je reproducirana pomoću slike.
OdgovoriIzbrišiOvom reklamom Toscani i Benetton nisu željeli šokirati ljude nego približiti im AIDS i osvijestiti ih. Stali su u obranu ljudi koji boluju od AIDS-a te su htjeli poduzeti sve u borbi protiv njihove socijalne izolacije. Reklamom „unPreservable“ pružili su podršku HIV pozitivnim osobama aludirajući na to da su i oni samo ljudi kao i svi ostali. Kondomi u reklami prikaz su prevencije, odnosno zaštite od spolno prenosivih bolesti. Nadalje, različite boje kondoma nas asociraju na samo ime kompanije United Colors of Benetton.
Ovo je samo jedan od mnogobrojnih primjera kontroverznosti u Benettonovim reklamama kojima plijene pažnju ljudi.
Talijanski fotograf Olivero Toscani proslavio se diznajnirajući kontoverzne reklame za modnu kuću Benetton. Cilj navedene reklame je podići svijest od AIDSu i pružiti potporu iv pozitivnim osobama. Također, različite boje prezervativa mogu označavati da podržavaju i homoseksualce za koje se smatralo da su glavni prenosnici bolesti.
OdgovoriIzbrišiIako reklama nema veze sa Benettonovim proizvodima svakako je dobar način promoviranja jer se reklama kao ova ne pogleda samo jednom.
America The Beautiful Film prikazuje ljepotu od strane masovnih medija. U tom filmu možemo vidjeti kako jedanaestogodišnjakinje gledaju na modele kao na božice ljepote. U njima vide uzor, ideal. Nisu svjesne koliko odricanja, žrtvovanja, izgladnjivanja i opasnosti modni svijet donosi. Djevojčice ne razumiju da ono što vide na slikama ili televiziji nije isto kao u stvarnosti. Žalosno je to što ni roditelji više nemaju utjecaja na svoju djecu. Ako majka kćeri zabrani gledanje takvih stvari, ta ista kćer može biti odbačena od svojih prijateljica..jer prijateljice su ''moderne'' i ne trebaju neku poput nje u društvu. Ni roditelji više nisu pametni što učiniti, a da ne naštete svom djetetu.
OdgovoriIzbrišiRaširenost medija je ogromna, tako da djeca gdje god dođu vide ono što ne bi smjela vidjeti. Sve ranije se djevojčice počinju depilirati, šminkati, oblačiciti minice i cipelice na petu. Modni svijet sve više ljepotu gleda kao fizički izgled, a ne kao nešto što dolazi iznutra.. A najveća je šteta to što se djeca iz dana u dan sve manje ponašaju kao djeca..ili da kažem sve im je manje ''dopušteno'' ponašati se kao djeca.
S obzirom na to da je tema broja Hrvatske revije poljoprivreda, naslovnica je šaljivo uređena u istome duhu. Prikazane su „krave Europske unije“ koje simbolično prikazuju države članice okupljene oko vodeće – Europske unije. Svaka krava obojana je u tradicionalne boje pojedine članice i predstavlja njezino gospodarstvo. Sve stoje u jednakom razmaku i ravnopravnome odnosu u stadu te gledaju desno od sebe, prema susjednoj kravi, na prvi pogled mogli bismo reći, gotovo kao da jedna od druge očekuju da preuzme odgovornost i poduzme prvi korak kako bi se približila glavnoj, Europskoj uniji.
OdgovoriIzbrišiTo bismo mogli protumačiti na način da sve države, iako članice Europske unije, od nje zapravo drže neku distancu s dozom strahopoštovanja i još uvijek skeptične prema mjerama koje bi unija mogla poduzeti pod izlikom unaprjeđenja gospodarstva, osjeti li se matica organizacije ugroženom od svojih podanika. Drugi način na koji bismo ovu naslovnicu mogli protumačiti jest da su sve članice ravnopravne, bez obzira na veličinu same države ili njezinog gospodarstva, a sve su pod budnim okom i kontrolom Europske unije.
Tako dolazimo do upečatljivog natpisa „the fair milk“ na glavnoj kravi, do natpisa koji ima svoje značenje. Mlijeko je u gospodarstvu jedno od najvažnijih prehrambenih „sirovina“. Prema EMB-u (European Milk Bord), plaća i naknada mljekarima znatno se smanjila, dok se cijena proizvodnje drastično povećala pa su tako i cijene mlijeka i mliječnih prerađevina na tržištu skočile, jer proizvođači moraju pokriti troškove. Kampanja Europske unije „The fair milk“ predstavlja program obnavljanja cijena, tj. postavljanja novih, pravednih (fair) cijena kako za proizvođače, tako i za potrošače. Upravo iz te kampanje su i nastale simpatične, obojane krave, nazvane Faironikama.
Budući da Europska unija uvodi i plasira novi proizvod na tržište, vlastito mlijeko – Fair Milk međusobne poglede Faironika možemo protumačiti kao nesigurnost u ovaj potez, kao da nisu sigurne što im ovaj korak nosi. Iako bi upravo ovo mlijeko trebalo stati na kraj gospodarskim nedaćama ovoga tipa, ostaje pitanje i zabrinutost zemalja: „Hoće li nas ono spasiti i popraviti čitavu situaciju ili ćemo samo izgubiti autonomnost odlučivanja, biti nam nametnuto nešto drugo, a ostati na istome?“
1. Benetton: Toscani je poznat po svojim kontroverznim reklamama te porukama koje stoje iza njih, a nemaju veze s odjećom. Ovom reklamom sa šarenim prezervativima, moguće je da šalje poruku kako trebamo imati razumijevanja za sve, a ne ih isključivati zbog nekog fizičkog "nedostatka"; može značiti i prihvaćanje homoseksualnosti, zbog duginih boja, ali i općenito, svih vrsta različitosti. Možda i rasnih. Ipak, ja mislim kako je tu najvažnije privući pažnju i kupce. Najbolje se prodaje ono što je drugačije, kontraverzno, posebno, čak na neki način zabranjeno, kao što je ova reklama u nekim zemljama bila zabranjena. Meni jednostavno nema smisla raditi reklamu za odjeću u kojoj nema odjeće, ili je ona stavljena u drugi plan. Ali, očito se to najbolje prodaje. Benetton je brend koji je već dugo godina na samom vrhu modne industrije, a njihove reklame sigurno još više tome pridonose.
OdgovoriIzbriši2. Naslovnica Hrvatske revije ponovo privlači pažnju čitatelja svojom zanimljivom naslovnicom. Ovog puta tema broja je poljoprivreda, a naslikane su krave na kojima su zastave europskih zemalja te u sredini krava sa znakom EU. Europska krava je glavna, a sve ostale su njoj podređene. Dakle, kako odlući EU, tako će biti. U svakom slučaju, pa i u ovom, kad je u pitanju poljoprivreda. Država članica više ništa ne može učiniti, a da se ne pita EU kravu.
3. i 4. Američki standardi ljepote - standaardi kojima teže svi. Ova dva videa su povezana, jer pokazuju kako je ljepota shvaćena u SAD-u te kako to utječe na Amerikance, posebno na mlade Amerikanke. Širi se ta iskrivljena slika lljepote i to ulazi u svijest ljudi od malih nogu. Svugdje se prikazuje kako su lijepe žene (sad već i muškarci) ršave, anoreksične. Nije bitno jesi li pametan, zdrav... Samo lijepi ljudi uspijevaju u životu. Tako postoje natjecanja ljepote za male djevojčice u kojima iskompleksirane (uglavnom ne baš zgodne (po američkim standardima)) majke prijavljuju svoje kćeri te ih od malih nogu uče kako samo ako su lijepe mogu biti sretne i uspješne. Djevojčice se šminkaju, stavljaju im se umjetni nokti i ekstenzije u kosu, oblače se u razne kostime...
5. Sherlock - drago mi je što ste dali ovaj primjer, jer je serija odlična - glumci, efekti, detalji, sve. Svima preporučam ovu seriju. posebno se pazi na detalje. Sherlock, kao detektiv, odlično zamjećuje sve detalje, običnom promatraču neprimjetne. Govor tijela - neverbalnu komunikaciju, nečije ponašanje, način odijevanja, vanjski izgled, postupci. U nekoliko sekundi može otkriti sve o osobi koju vidi. Sjajan je semiotičar i to koristi u pozitivne svrhe - razotkrivanje zločina. Toliko je dobar, da ga neki kolege smatraju ludim. Ima jedan sjajan film o modernim mađioničarima, zove se "Now you see me". U njemu jedan od likova kaže "Što bliže gledaš, to manje vidiš i lakše te prevariti" - tako ja objašnjavam Sherlockovo lažiranje svoje smrti. Nisam pogledala 3. sezonu, pa ne znam kako je to uspio. Ali znam da su svi obratili pažnju, ali i osjećaje na njegovo bacanje sa zgrade, pa su odmah zaključili da je mrtav. Previdjeli su nešto važno i došli do krivog zaključka, jer su se usijerili samo na jednu stvar.
1.Olivero Toscani ima posebne reklame koje stvaraju nove rasprave I Benetton ima dosta reklama slične ovoj jer žele ostavit neku poruku . Takvim reklame povećale su prodaju prizvoda marke Benetton iako su izazvale razne rasprave među ljudima. Toscani nam jeovom reklamom htio ponovno skrenut paznju na borbu protiv AIDS, a više boja prezervativa nas odmah asociraju na boje Benettonovih proizvoda.
OdgovoriIzbriši2. Na naslovnici Hrvatske revije vidimo “EU kravu” u sredini ,a oko nje se nalaze njezine članice koje su pristupile EU. Ova slika govori o nekoj vrsti gubitka samostalnosti svakih od tih država I ulazak u zajdnicu s drugim državama.
3.Ovaj video se bavi raznim stereotipima u današnjem svijetu mode I kako djevojke moraju pratiti modu I biti u trendu. Pojam ljepote, savršenih žena I proporcija su iskrivljene I žene dobivaju krive informacije kako one zapravo trebaju izgledati I što se suprotnom spolu sviđa,a to zasigurno nisu anoreksične žene koje viđamo u svijetu mode. Video nam želi dati do znanja da fizička ljepota nije najvažnija stvar kod neke osobe, da je karakter taj koji nas zadržava kod ljudi koje volimo.
Izrazito mi je drago što je kolegica Lovrečić spomenula Sherlocka Holmesa, jer se često zaboravlja kako je upravo Sir Arthur Conan Doyle bio izravan utjecaj Umberta Eca koji se uvijek spominje kao primjer u semiotici. Važno je napomenuti da je Eco svog glavnog lika nazvao William of Baskerville kao direktni hommage Holmesu, točnije preuzeo je ime iz naziva posljednjeg romana o detektivu pod nazivom The Hound of The Baskervilles. Sam opis Holmesa koji dr. Watson daje u svome dnevniku (u seriji je pretvoren u blog) nakon njihovog prvog susreta također je preuzeo Eco u opisu Williama Baskervillskog. BBC-eva adaptacija Sherlocka smještena je u moderni London, što je redateljima omogućilo poigravanje motivima koji se pojavljuju u originalnim romanima i kratkim pričama, kako bi ih što bolje prenijeli u kontekst 21. stoljeća. Tako potkraj priloženog isječka Sherlock analizira Watsona na temelju njegovog smartphonea, uređaja od kojeg se danas ne odvajamo. Ta je scena preuzeta iz prvog poglavlja (prigodno nazvanog The Science of Deduction, kao i Sherlockov blog u seriji) romana The Sign of Four, gdje je u pitanju džepni sat, koji je u ono vrijeme predstavljao jednaku važnost. Na temelju datuma ugraviranog na sat Sherlock je deducirao kako je sat pripadao ocu, a zatim ga je (kako kulturološki običaj nalaže) naslijedio stariji brat (u knjizi se zaista radi o bratu). U romanu je on također opisan kao nemaran, na temelju oštećenja nastalih na skupome satu koji mora da je držao u istome džepu gdje i kovanice. Sherlock je otkrio i oznake iz zalagaonice, što bi značilo da je brat bio u financijskim problemima, a alkoholizam je iščitao iz činjenice da je na satu oštećena ključanica za navijanje (drhtanje ruku je protumačio kao izraz neverbalne komunikacije karakterističan za alkoholičare). Srž scene je zapravo vrlo vjerno prikazana, samo je promjenom predmeta koji se analizira prilagođena modernom kontekstu. Serija je prepuna ovakvih primjera te osim što Holmes i Watson rješavaju misterije, stavlja i publiku u ulogu detektiva omogućavajući im traženje i prepoznavanje motiva preuzetih iz izvornih djela.
OdgovoriIzbrišiSlična premisa onoj koja se pojavljuje i u filmu koji je spomenula kolegica Štefec postoji i u Prestižu (2006.) Cristophera Nolana, gdje je glavni slogan „Are you watching closely?“ Naglasak je na uočavanju detalja koji razotkrivaju mađioničarsku iluziju, a do dedukcije u Sherlockovom stilu ovdje ne dolazi jer publika na neki način žele biti prevarena i vjerovati da je ono što vidi stvarno.
Reklama od Benettona prenosi vrlo jednostavnu poruku.
OdgovoriIzbrišiSvi smo jednaki iako smo različiti. Ovaj plakat prikazuje različite prezervative različitih boja. Iako je cilj bio osvijestit gledaoce o bolestima koje se prenose kroz intiman odnos i važnost zaštite, reklama je postigla još nešto. Isto kako su svi ljudi različiti kao osobe i po izgledu (visina, dob, rasa…) svi smo mi ljudi. Fizički, mi smo jednaki. Taj odnost se pokušao prikazati ovdje kroz prezervative. Ima ih mnogo različitih izgleda i boja ali svi postoje za isti razlog i oni su svi prezervativi. Isto kako smo mi svi ljudi.
Benetton fotografija
OdgovoriIzbrišiOva fotografija je uzeta iz Benettonove kampanje "World without Borders". Njome se promovira jednakost između ljudi različitih rasa, religija, svjetonazora, a budući da se ova kampanja bavi i borbom protiv AIDS-a, ukazuje na prava i jednakost ljudi oboljelih od AIDS-a želeći reći da su i oni ljudi od krvi i mesa kao i svi drugi te da ih se ne treba diskriminirati. Premda je glavna poanta ove fotografije poziv na siguran seks, dakle sa zaštitom, s ciljem smanjivanja broja oboljelih od AIDS-a, u ovoj fotografiji bi se mogao iščitati i pomalo kontroverzan i negativan kontekst, a to je promocija neodgovornih spolnih odnosa u smislu učestalosti i poante seksualnog odnosa (užitak i zabava).
Naslovnica Hrvatske revije
Fotografija prikazuje u krug poredane skulpture krava u bojama zastava članica Europske unije dok je u sredini skulptura krave s prepoznatljivom plavom pozadinskom bojom i vijencem zvjezdica kao simbolom Europske unije. Sve krave iz kruga su usmjerene prema EU kravi. S obzirom da je glavna tema broja poljoprivreda, iz fotografije na naslovnici možemo pretpostaviti da će jedno od glavnih pitanja broja biti kako će politika Europske unije utjecati na poljoprivrednu politiku svojih članica, a odgovor vrlo lako može biti da će taj utjecaj biti izrazito velik te da će ići u korist Europske unije ne vodeći računa o beneficijama zemalja članica.
America the Beautiful
Ovaj dokumentarac odlično prikazuje kako medijski propagirani ideali ljepote utječu na percepciju ljepote u javnosti čineći je u potpunosti iskrivljenom. U filmu je prikazan uspon i pad modne karijere 12-godišnjeg modela Gerren Taylor. U samoj toj priči zabrinjavajuće su 2 činjenice - prva, što je u Americi kao model za odjeću za odrasle žene uzeta 12-godišnja djevojčica što automatski implicira da prosječna odrasla žena nikako ne može imati tjelesnu građu kakve imaju manekenke što rezultira kompleksima spram vlastitom tijela. Druga zabrinjavajuća točka je to što su tu istu djevojčicu, koja je u Americi bila uspješan i poznat model, europske modne agencije odbacile s objašnjenjem da je predebela da bi bila manekenka. Čak je agentica u pariškoj modnoj agenciji izrazom lica Gerren pokazala kako bi trebala izgledati - uvlačeći obraze pokazala joj je da joj lice treba izgledati ispijeno što znači da je europski standard za modele na granici s anoreksijom. Također u filmu su prikazane ekstremne točke američkog zadovoljavanja pomodnosti. Npr., vlasnici kućnih ljubimaca svoje mezimce vode na plastične operacije kako bi ih uljepšali. Također, postoji internet stranica na kojoj, ako vaša slika, odnosno vaš profil, u roku od tri dana ne dobije dovoljno "lajkova", zabranjen vam je pristup toj stranici. Sve to skupa ukazuje kako je ideal ljepote otišao u potpuno nedostižnom, nestvarnom i abnormalnom smjeru i to uglavnom posredovanjem medija i njihovom recepcijom od publike.
1. Benettonova reklama: Fotograf Oliviero Toscani poznat je po kontroverznim reklamama kreiranim za Benetton. Njegovi radovi su oduvijek izazivali veliku medijsku pažnju i podjelu mišljenja javnosti. Ovom je reklamom Toscani postigao željeni cilj - šokirao je publiku te je istovremeno pružio podršku homoseksualcima i osobama oboljelim od AIDS-a. Šarene boje kondoma podsjećaju na LGBT zastavu, ali i na raznovrsnost boja koje su prisutne u Benettonovim kreacijama.
OdgovoriIzbriši2. Naslovnica Hrvatske revije prikazuje kravu u sredini koja predstavlja Europsku uniju, a okružuju je ostale krave - zemlje članice među kojima je i Hrvatska. Natpis na kravi Europske unije "The fair milk" mogao bi se povezati s povećanjem uvoznog mlijeka koje je jeftinije nego domaće. Na taj se način onemogućuje uspješna prodaja domaćih proizvoda (mlijeka) i poboljšanje stanja hrvatskih poljoprivrednika.
Ova naslovnica također poručuje da je Hrvatska postala dio europskog stada te da se mora prilagođavati odlukama vodstva Europske unije.